1month 19day 5hour - part 2

Aku cepat cepat reply mesej die. 'awak. .' 'ye. .dah tido ke?' reply die. 'dah,tapi terjaga. .tengah wat ape?' 'tengok tv je. .' Dan selanjutnye yang saling bertanya khabar dan bla bla bla. Die tahu aku sakit. Sakit perut je. Aku ade masalah sakit perut ni dari kecik lagi. Masuk angin kot. Perut sentiasa sakit macam lapar even kau sumbat ape pun. Time dah sakit selera makan pun mesti la mati kan. . Ok lelebih. Die kelihatan agak risau sesangat 'dah makan ubat? Sapu minyak. Sakit tak? Kecian awak' antara ayat ayat die. Kesudahnya tiba tiba die tanye 'saye nak cll awak boleh?' 'emm cll la' ringkas jawab ku. And then we talk and talk and talk from 2am till 4am. Tak de ape yang disembangkan pun. Still macam dulu banyak senyap then ada babak 'cakap la wak' 'awak la cakap. .' 'awak laa cakap saye tak tau nak cakap ape' 'awak la cakap pulak,cite la pape.saye dah banyak cite' Dan yang seterusnye. Aku ade tanye,kenape senyap je? Kate tak nak lost contact dengan aku. Tapi bile aku merajuk bawak diri tak de datang cari pun. Ayat tak boleh bla die, die menunggu aku reply miscall die yang laaaast dulu tu time aku nak exam. And then die ingat aku tak abis exam lagi. Dramatic sungguh engkau Khair. Macam nak cekik pun ade aku rase. Aku just bagi tau mase aku tak reply miscall die, and tak contact die lepas abis exam adalah kerana aku still sakit hati. Takde hati nak contact die. Tak kan la tak penah tepikir nak contact aku lansung? Ade jawab die. Banyak kali jugak. Tapi mesti tak jadi. 1hari sebelum aku contact die,die dah terniat nak contact aku. Tapi biaselah,sejak azali pape hal mesti aku dah contact die dulu baru die pun sesibuk nak contact aku kononye. Aku tepikir jugak. Agaknye,sebelum sebelum ni mase aku dah pegang hp,dah gatal nak text die.die pun ade teringat nak contact aku. Tapi mase tu aku masih kuat lagi. Aku kuat pun sebab Fikri rasenye. Sampai situ saje perbualan di telefon kiteorang. . Terus terang dalam hati aku,macam dah takde la rasa cinta tu,entah la. Aku takde rase pape yang. .special or lain, bile aku becakap dengan die. Aku memang dah boleh survive ke tanpa die? After call tu pun,hanya 1mesej je aku ade bagi kat die kelmarin. Just wishing good night. Itu pun sebab crdt maxis tinggal 1sen lagi untuk lepas. Rase rindu yang membuak buak macam dulu tu dah tak de dah pun. . Wallahualam Khair. . Kalau ade jodoh,ade la. Kalau tak de,ade yang terbaik untuk diri masing masing. . Sekian. .

No comments: