hobi tu bagi kepuasan ke tak?

ASSALAMUALAIKUM..

Dulu time aku 2nd sem kat poly aku ade 1 hobi, edit gamba. Time tu pulak baru je reti Adobe Photoshop.
So keje aku nak mengedit je.. Pantang nampak gamba or orang bagi gamba aku mesti nak edit. 
Kadang - kadang gamba tu dari lawa terus jadi XLAWA. haha.
but dunt worry , klaw sllu praktis pasti ade pningktan , rite?

Pena gak aku tawarkan perkhidmatan edit gamba.FREE OF CHARGE jerr mase tuh. kadang - kadang aku pikir , kenapa aku xmintak upah? tapi aku pikir, xpe kot.asalkan aku puas. puas hape?
1 kepuasan tau x bile kite dapat buat ape yang kite suke. walaupon dulu edit cam cikaii je kan. ade jugak orang yang suke. ade la sorang ni die rajin bagi gamba, soh edit. kite orang da xkawan lagi dah sekrang. xde jodoh dalam persahabatan. Kalaw aku cakap sape mesti korang kenal, heh.

Makin lame skill meng edit tu meningkat la sikit demi sedikit. Ade mase je aku edit gamba. Time cuti lame after abis poli dulu pon , aku selalu edit gamba kawan aku, name die 'Abstrak' name betul die siyes aku da lupe haha, and pic adik angkat aku, mimie. Time tu ok la, aku puas ati sikit, daripada dulu. Time tu pon aku xmintak bayaran ape - ape pon.siyesly,FREEE.

Bile aku da mule bz..aku dah xusik da Adobe, skill pon aku rase maikn kurang, bile aku try bukak je mesti aku blur.aku mcam xtau ape yang aku nak wat. Abstrak anta gamba pon smpai sekarang aku xedit2 lagi. Tapi die xkesah pon. die paham aku sebok. 

Masuk U je , aku de join 1 persatuan, aku pon xtau nak cakap cemane lah , tapi aku bahagian promotion, so tugasnye adalah untuk membuat poster, banner , flyers, dll.. time tu laa baru aku usik balik Adobe. .haa baru lah aku ade feel balik nak mengedit.. Tu header aku tu , baru je aku buat.*ok , mmg la xseberapa*
ape yang penting adalah ? Hobi or minat korang tu bagi kepuasan, ok? ^^



p/s : maaf entry panjang sori kalaw boosan.

kbai,
Wassalam.

No comments: