1 ayat

assalamualaikum..


mase aku tengah online FB tadi , aku tertarik dengan status salah seorang insan ni,


"Being nice to someone you dislike doesn't mean you're a fake.

It means you are mature enough to tolerate your dislike towards them"

yes, ape yang dia cakap tu , betul - betul membuat kan aku tersenyum dan rasa lega.
kenapa?
tak perlu aku cerita.
normal la, makin lame kite hidup , makin banyak cabaran , ujian yang kite hadapi kan.
tak kire la dari sekecil kuman hingga ke sebesar alam.
yang pasti ,
sama ada diri kita kuat atau tak untuk hadapi ujian yang diturunkan oleh Allah s.w.t.
ingat , setiap apa yang terjadi , setiap ujian yang kite hadapi ,
semuenye ada hikmah yang tersembunyi.
jangan pernah salahkan takdir malah Allah sesekali.
berdoa lah kepada Allah ,
agar di tabahkan hati untuk menghadapai ujian dari nya.
bak kata mat luthfi "beat your problems today , and move forward"
and dun forget smile as big as u can
bile kite senyum,
bermakna kite sedang memujuk diri kite untuk BERSABAR  dalam menghadapi dan
men-nyetel kan sesuatu masalah.
tapi jangan la kaw tersengih - sengih cam kerang busuk lak depan orang ramai ,
kang kene cop kaw gile lak.
akhir kate , ini adalah nasihat untuk diri aku sendiri dan juga insan - insan yang lain.


kbai.
wassalam.




No comments: